Agernæs Saltvands Put and Take

Lørdag den 27. september gik turen sammen med min farfar, far og kæreste til Agernæs saltvands Put and Take på Fyn. Vi startede kl 09 og skulle fiske frem til kl 15.

Da vi ankom til søen var det fint vejr men vejret blev hurtigt mere blæsende og med enkelte små regnbyger. Nå men vi fik rigget grejet til alle fire. Vi startede med lidt forskelligt grej og der gik ikke længe før min kæreste Kristian havde en smuk guldørred på krogen. Ingen af os havde tidligere prøvet at fange sådan så det var lidt sjovt.Kristian, guldørred, girlfishing.dk, agernæs saltvands put and take

Jeg prøvede med det sædvanelige spinnegrej som ellers næsten altid har givet fisk men ikke denne gang. Efter godt 30 minutter fik min far en fisk på krogen. En smuk regnbueørred.

Per Jørgensen, girlfishing.dk, agernæs saltvands put and take

Her efter var fiskeriet så godt som dødt for os. Vi fik afprøvet en helt masse grej både spinnere, fluer, blink, powerpait i diverse farver og orm men ørrederne ville intet have hos os.

Jeg skifter til et rig med et flåd og en orm på krogen og pludselig dykker loddet og jeg giver straks modhug men intet har taget krogen, men ormen er væk. Jeg undre mig lidt men får sat en ny orm på og kaster ud igen og loddet dykker igen og jeg giver modhug igen men stadig ingen fisk. Nå men tredje gang er jo lykkens gang og rigtigt nok loddet dykker og jeg giver igen modhug men det føles ikke som om der er noget på krogen så jeg haler ind for at se om der er mere orm tilbage på krogen. Og hov jeg havde fisk på krogen, en lille kutling(ja det er jo ikke en saltvands Put and Take for ingenting). Den bliver hurtigt genudsat og jeg fisker videre på samme måde og igen tager en lille kutling ormen og sidder fast på krogen.kutling, girlfishing.dk, agernæs saltvands put and take

Igen bliver den hurtigt genudsat og jeg skrifter til powerbait. Det vil kutlingerne ikke have og det vil regnbuerne heller ikke. Desværre ikke flere fisk til os denne dag. Men nogle fine søer med klart vand. Jeg er dog lidt i tvivl omkring bestanden af fisk, da vi kun så to regnbuer svømme rundt og fire guldørreder men med en vand dybde på op til 6 meter kan der jo gemme sig en del fisk.

Denne da blev det til disse to smukke fisk

girlfishing.dk, agernæs saltvands put and take