Blue Rock: Event, radio og fisk på krogen 25.03.2024

Mandag gik turen til Blue Rock for, at fiske lidt inden turen igen, gik hjem fra Fyn. Vi ankom allerede fredag hvor David Lind Nordby, Søren Wiggers(ejer af Blue Rock) og jeg var i radio Diablo for, at fortælle om vores event for folk med handicap og ukrainske flygtninge 2. Påske dag. Læs mere om arrangementet her:https://www.facebook.com/share/p/W6F8HY19dpjqAKqT/?mibextid=WC7FNe

Nå men tilbage til fisketuren. Vi ankom til Blue Rock, hvor jeg skulle fiske lidt i put and taken og derefter prøve den nye fluestrøm.
Jeg fik købt fiskekort og gik til put and take søen med min mit girlfishing ul sæt bestående af delicate stangen 0,8-4g og Carabus ag sx 1000

Søen er jo ret så stor, så hvor skal man starte? Jeg gik ned til højre ved søen. Vandstanden er ret høj i forhold til, hvad den plejer, så nogle pladser var lidt anderledes end normalt. Jeg startede ud med min favorit farve MJ i fidusen slim. Jeg havde kun 2 timer til fiskeriet denne dag, så jeg kunne fiske en time hvert sted(2 forskellige fiskekort men det værd). En time i putten og en i fluestrømmen.

Tiden flyver afsted

Første time gik ufattelig hurtigt og det er skønt, at være på fisketur igen igen. Vejret var noget bedre end de foregående dage, hvor der var kommet en del regn. Jeg fik kun fisket 3 forskellige pladser, så var første time ovre. Dog ikke uden lidt spænding for på den sidste plads, fik jeg flere følgere som var henne og tage krogen men smed den igen. Timen var forsvundet og næste stop fluestrømmen.

Den nye fluestrøm

Blue rock girlfishing.dk den nye fluestrøm

Her gik der ikke andet end 2 kast tog første fisk krogen og smed den igen og måske 5 minutter senere var der fast fisk på krogen! Skønt og hold op en kondi de fisk i strømvandet får. Det et skønt anlæg som Søren endnu engang har fået produceret og jeg glæder mig meget til at besøge hele anlægget igen 1 april. En lang fight hvorefter jeg landede en smuk fisk som nænsomt blev afkroget i vandkanten og genudsat.

Girlfishing fluestrømmen Blue rock

Efter lidt mere fiskeri i denne ende af fluestrømmen uden at mærke mere skiftede jeg ende og gik tilbage til start hvor et par fisk håneligt havde plasket mens jeg bevægede mig fra den ene ende til den anden. Flere kast skulle der til men det lykkes mig at overliste endnu en smuk fisk med god kondi på droppen MJ yndlingsfarven i microblink. Selv om krogen sad godt i munden til nem afkrogning havde fisken fået viklet sig godt ind i linen og måtte vikles lidt ud inden den også kunne genudsættes.

Med få minutter tilbage fik jeg et par kast mere men uden flere fisk. Men to skønne timer i dejlige omgivelser🤩

Lige en lille bemærkning, jeg er ret sikker på at når den nye fluestrøm bliver tilgroet så man man godt køre rundt og fiske fra kørestol, el-scooter mm, lige nu er der lidt mudret men der er klart tilgængeligheds potentiale ved den nye fluestrøm 🤩