Dobbelt fisketur: Pinds Mølle Put and take og Lundum lystfiskersø 18.08.2023

Fredag morgen stod dagen på fisketur. Turen gik til pinds mølle put and take i håb om fisk på krogen da mine to sidste ture i sommervarmen desværre ikke har givet fisk, men skønt har det nu alligevel været.
Planen var 2 timers spot fiskeri med min yndlings ul stang. Nemlig min Abu Garcia Carabus delicate 0,8-4 gram. Jeg havde dagene forinden hørt, at der blev fanget godt derude dog på flue så tænkte jeg ville give det et forsøg.

Jeg tænkte et forsøg med Micro blink og små gummidyr måske gav en chance. Jeg fik købt fiskekort i butikken og begav mig ned til søen. Jeg startede i den lille sø til højre hvor der næsten altid er fisk at spotte. Denne dag kunne jeg dog ingen se.

Efter et par kast gik turen videre til næste del af søen. Her var det nemmere at spotte fisk dog kunne fik jeg ingen respons på noget som helst. Der rendte flere fluefiskere rundt om søerne og jeg så to fange noget men der blev vandret meget rundt for at spotte fiskene. Jeg bevægede mig Over på den anden bro hvor man kunne spotte en del fisk og forsøgte om de ville bide. Selvom der stod ufattelig mange fisk var jeg igennem nærmest hele grejæsken og resultatet var et forsigtigt nap men intet fast, desværre
Tiden rendte ud og jeg måtte tage tomhændet hjem.

Lundum lystfiskersø

Beslutningen om tur nr to, i et håb om at få dulmede fight abstinenserne og valget blev Lundum da det alligevel lå næsten på vejen i forhold til hvor vi skulle hen bagefter. Der var godt fyldt ved søerne og efter jeg havde købt fiskekort gik turen til den første sø. Der var godt med fisk at se. Og jeg kunne se en anden havde fanget lidt inden min ankomst. Jeg forsøgte med diverse microblink og havde en del følgere som jeg kunne se i det klare vand. Også forsøgt med gummi men også bare følgere. Det var bare som om de ikke lige tog det sidste skridt. Efter lidt tid og ikke andet end følgere flyttede jeg til den anden ende af søen og skiftede gummidyr igen igen. Et lille brunligt et vinklet som et L på krogen så den rigtig kunne snurre rundt. Og få kast så var der en fisk henne og tage den. Og inden jeg fik givet modhug spyttede den, den ud igen og dette skete hele 3 gange i det kast med samme fisk..( se fraklip på video på fb om et par dage) Nøj hvor var jeg træt af det.

Skift af sø

Efter yderligere tid uden respons skiftede jeg sø. Her var lidt flere bølger på vandet og fiskene svære at se. Dog kunne man se et par enkelte guldørreder svømme rundt. Her blev alt igen forsøgt og det eneste der skete var jeg fangede en lang Line som havde sat fast i bunden så jeg fik mig en ny spinner. Med godt 30 minutter tilbage tænkte jeg, familie søen så bliver chancen for fisk næsten ikke større og efter godt 3 kast. Fik jeg en fin men meget lille regnbueørred som en familie ved søen fik. Herefter sluttede jeg fiskeriet før tid og turen gik videre i campingvognen.

Nogle skønne timer men alt for få fisk der gad lokkes med 😂

Knæk og bræk derude🎣🎣

Stang og hjul, som jeg har sammensat i samarbejde med Effektlageret kan købes som girlfishing.dk sæt her : https://www.effektlageret.dk/shop/2841-ul-spinnesaet/22985-girlfishingdk-ul-saet/

Og linen her : https://www.effektlageret.dk/shop/2712-fletline/22115-westin-w10-13-braid-orchid-purple/